/
Köp- & Leveransvillkor

Köpvillkor

Dessa köp- och leveransvillkor gäller för Our Story Home AB både fysiska butik samt webbshop www.ourstoryhome.se. Köpevillkoren tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på webbshopen och i butiken.
Vid frågor kontakta oss via mail på contact@our-story.se eller 0722-866766, så återkommer vi så fort vi kan.
Vi har en målsättning att besvara ditt ärende inom 48 timmar under arbetsdagar.

Information och kontaktuppgifter:
Huvudkontor: Our Story Home AB
August Barks gata 25a
421 32 Västra Frölunda – Sverige

Butik och lager: Our Story Home AB
Bergmansgatan 10a
431 30 Mölndal – Sverige

Företagsinformation:
Our Story Home AB info@our-story.se 0722-8667766 Org.nr 559269-0886 Momsreg.nr SE559269088601

Avtal om köp
Avtal om köp ingås när du väljer att registrera din beställning i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt. Om något eventuellt är felaktigt i ordern, kontaktar vi dig. Det kan vara att varan du beställt fått ändrad leveranstid eller andra oförutsedda händelser.

Åldersgräns
Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år och över), alternativt omyndig person med målsmans tillstånd och godkännande. Eventuella undantag finns i enlighet med Föräldrabalken.

GDPR
Vi följer GDPR. När du, som är privatperson anger dina uppgifter, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina uppgifter enligt GDPR, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.

Priser
De priser vi har på vår webbshop är dagsaktuella priser inklusive 25% moms. Prisjusteringar kan även ske när som helst utan avisering. Priserna inkluderar inte fraktkostnad. Eventuell fraktkostnad tillkommer och adderas i kassan innan du genomför ditt köp.

Felaktiga priser
Vi har hundratals produkter på sajten och även vi är människor och därmed inte felfria. Om du köpt en produkt till ett uppenbart felaktigt pris kommer vi att kontakta dig och vi förbehåller oss i dessa fall rätten att justera priset, samt debitera mellanskillnaden, alternativt låta dig ångra köpet samt få återbetalning. Vi reserverar oss även för tryckfel och felaktigheter i vår marknadsföring, nyhetsbrev och övrig extern kommunikation. I dessa kanaler gäller samma som för uppenbart felaktiga priser på sajten.

Tryckfelsnisse
Det är inte bara priset som kan bli tokigt och vissa bilder kan upplevas skilja sig från verkligheten. Färger och textur tex är extra svårt att fånga på bild. Vi ber er ha överseende för eventuella tryckfelsnissar och uppskattar hjärtligt om ni skickar oss en blänkare om ni hittar honom!

Leveranser
Vi erbjuder gratis frakt för köp över 1000 kr inkl moms. Vi försöker få iväg alla beställningar lagda innan kl 13:00 samma dag, men under vissa högtider och storhelger kan hanterings och leveranstiden påverkas. Vi ber om överseende för detta! Vi levererar inte till utlandet via webbshopen, men ring oss så försöker vi hjälpa er så gott vi bara kan, dock mot en extra avgift.

Leveranstider
När din beställning lämnar oss övergår leveransansvaret till fraktbolaget och vi kan ej lämna någon leveransgaranti. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar som orsakats av våra leverantörer eller av fraktbolag efter att vi lämnat varan till leverantör/fraktbolag. Alla försändelser skickas fullt försäkrade.

Skrymmande och hemleveranser
Vid beställning av möbler eller andra produkter som är skrymmande och inte ryms hos ett postombud erbjuder vi hemleverans. Hemleveranser innefattas inte av våra erbjudanden för fri frakt! Var god läs om specifika leveransvillkor på respektive produkt.

Ej uthämtat paket
Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet/terminalen i 14 dagar efter att det ankommit. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom dessa dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig 200 kr för ej uthämtat paket. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss så behöver du ta emot paketet för att sedan skicka tillbaka det till oss, annars kommer det att bli registrerat som ett “ej uthämtat paket” och du som kund kommer att debiteras motsvarande belopp.

Hämta i butik
Du kan välja att hämta din vara hos oss i butiken. Passar inte öppettiderna ditt schema, eller vill du undvika trängsel så ring oss på 0722-866766 så kommer vi överens om lämplig tid.

Betalning
Vi erbjuder dig som kund flera betalningsalternativ för att göra ditt köp så smidigt som möjligt. Genom Izettle erbjuder vi kortbetalning och betalningslänkar. Vi erbjuder också Swish, bankgiro (ring oss) och Klarna

Presentkort
Du kan köpa presentkort till valfritt värde mellan 200 – 10 000 kr här på sajten eller i butiken och kan lösas in både online och i våran butik. Våra presentkort är giltiga under 2 år. Vi ber er observera att “Öppet köp” gäller ej vid köp av presentkort! Eventuella rabatter kan ej användas vid köp av presentkort.

Rabatter och erbjudanden
Vem älskar inte en bra deal? Vi gör ju det själv och därför går vi ibland ut med erbjudanden och rabattkoder. Viktigt att veta är då att Rabattkoder kan inte kombineras och gäller inte på redan nedsatta varor. Har tryckfelsnisse varit framme förbehåller vi oss rätten att neka köp och ger dig full återbetalning.

Ångerrätt, returer, reklamation och garanti
Vi försöker eftersträva att du som kund alltid är nöjd. Dock förbehåller vi oss rätten att avgöra saker som påverka skick tex hantering, vårdslöshet etc. Du har självklart tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen om den produkt du köpt inte har garanti, se nedan.

Om du inte är nöjd med ditt köp har du 30 dagars ångerrätt från dagen du mottagit din beställning. Om din beställning levererats i flera omgångar gäller datumet för respektive produkt och leverans.

Skulle du inte vara nöjd med varan eller om den har gått sönder i leveransen, så önskar vi att du skickar in bilder på defekten tillsammans med ditt ordernummer på contact@our-story.se. Så fort vi mottagit detta så kommer vi att återkomma till dig med ett svar i ditt ärende.
Ångrar du ditt köp innan vi skickat din order kan du häva ditt köp, Var snäll och ring oss på 0722-866766.

Om din order delvis har levererats redan och du vill utnyttja ångerrätten på innevarande del av din order kan du också häva den delen av ditt köp. Du kan också ta bort produkter från din order efter den lagts, förutsatt att hantering av dessa inte påbörjats.

Om du vill utnyttja din ångerrätt på en order efter lagerhantering har påbörjats, så måste du ta emot ordern för att sedan returnera. Om du inte hämtar ut ordern kommer den behandlas som en icke uthämtad order enligt ovan.

Returer
Skulle du inte vara nöjd med varan så kan du skicka tillbaka den till oss och få pengarna tillbaka för din retur minus returfrakt som du själv behöver bekosta. Ta kontakt med oss innan du skickar tillbaka något, detta för att hanteringen av returen kommer att gå snabbare.

Varornas skick
Du har rätt att packa upp och kontrollera produkten. Varorna måste dock vara i ursprungligt skick och packade i originalförpackning då de returneras till oss. Vi ber er att inte använda originalförpackningen som ytterkartong i och med att produkten kan skadas och du kan få ett värdeminskningsavdrag. Produkten måste vara i oförändrat skick och till exempel ej monterad om produkten du beställt kräver montering. Värdeminskningsavdrag Vi förbehåller oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset. Avdraget görs på det totala returbeloppet innan det återbetalas till dig.

Returkostnad
Du som kund för returfrakten på 69 kr för mindre paket, eller 599 kr för upphämtning via Speditör. Returkostnaden dras av på beloppet som du blir krediterad när vi mottagit returen till vårt lager. Om du av något skäl utnyttjar din retur utan att använda vår returfraktsedel så ansvarar du för att arrangera och betala returfrakten. Tänk på att du ansvarar för att din försändelse kommer fram hel till oss. Packa varorna ordentligt så de inte skadas på vägen. Vi hjälper dig gärna. Bara ring.

Återbetalning
Vi hanterar din retur och återbetalning normalt samma dag som varan kommer åter till oss. Dock kan det ta upp till 7 dagar innan tex Klarna återbetalat pengarna till ditt konto. Har du betalat med kort skickar vi en bekräftelse via E-post och återbetalning görs normalt inom 1-2 bankdagar. Vi ber er observera att vi enbart gör återbetalning till samma betalkort som användes vid köp.

Allmänt
Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende rekommenderar vi att du kontaktar oss på telefon, för snabbare hantering som sedan vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis där felaktigheten/defekten tydligt framgår. Vid en reklamation så ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Anmälan om fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid. Vid en godkänd reklamation står vi för alla kostnader som kan kopplas till returen, inklusive all frakt.